søndag den 2. juni 2013

Slankekur, vægttab, helseblog og træningstips - Hvordan startede det..

I julen 2012 vejede jeg 100 kg, og så tænkte jeg (utroligt at det tog så lang tid for mig selv at indse..) Det her går bare ikke, jeg må gøre noget ved mit liv, for jeg havde konstant migræne og var altid oppustet og træt.. og jeg følte at jeg aldrig havde energi til at hygge med mine børn
Jeg valgte så 1. januar 2013 at stoppe med at spise chokolade og drikke cola zero, i håb om at min migræne gik væk. Faktisk valgte jeg også at droppe alle de hovedpinepiller som jeg konstant indtog (i samråd med min læge), men for at bloggen ikke skal være for sundheds/sygdoms kedelig, så vil jeg ikke gå i dybden med det lægehalløj.. 

Jeg tabte mig efterfølgende stille og roligt ved langsomt at lægge min kost om. Det vil sige at jeg spiste og drak ingen cola, chokolade, ikke for meget lyst brød og ris og så begyndte jeg at spise en masse grove grøntsager, fuldkornsbrød, og i løbet af en dag så spiser jeg  morgenmad, frokost, maks 1 portions aftensmad.. + 2 sunde mellemmåltider

Jeg besluttede mig på et eller andet klogt tidspunkt at melde mig ind i Madlog, og ved at gøre det, så er/var det klart nemmere at se om jeg spiste for mange kcal eller for lidt, for så bliver jeg træt i min krop

Pt. har jeg tabt 22 kg  (juni 2013) og det går stille og roligt nedad :-)

Men jeg må nok indrømme at det var migrænen som gjorde at jeg valgte at lægge mit liv om, for jeg har tilbragt mange timer alene i et mørkt rum, og det kunne jeg ikke byde min mand og børn, eller for den sags skyld mig selv

Grunden til at jeg har lavet denne blog, er fordi at en del veninder har spurgt hvad jeg spiser og hvordan at jeg har tabt alle de kilo..og så er det lidt nemmere at dele mine opskrifter og tips med dem herinde :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar