mandag den 9. september 2013

Slanke Æggekage med æggehvider og spinat

Her til aften fik jeg denne lækkere æggekage, og den smagte super godt. Jeg spiste den på et stort stykke groft rugbrød fyldt med kerner
(og jeg føler mig bare super sund nu)


Æggekage med æggehvider og spinat 
(252 kcal ialt/ 126 kcal pr. person)
2 personer 
bages ved 200 grader, til at æggene er blevet faste

8 champigons
4-5 æggehvider
2 håndfulde spinat
4 store cherry tomater (halveret)
120 gram squash
1 stort forårsløg (i skrå små stykker)
en lille sjat minimælk
salt og peber

Sådan gør du
Champignon renses, ordenes og skæres i skiver. Spinaten skylles godt, og drypper af i en si. (Det skal ikke være fuldt af vand). Squashen skylles og skæres i grove tern. Svampene steges på en  pande,med lidt fedtstof og squashen vendes hurtig i til sidst. Spinaten lægges i et ovnfast fad, og svampe/squash blandingen hældes over. Æggene blandes med mælk og hældes over grøntsagerne. Det hele krydderes med salt og peber og bages ved 200 grader indtil at æggekagen/standen er blevet fast. Inden servering drysser jeg tomater og forårsløg over

Man kan sagtens lave det hele i en pande, men jeg foretrækker bare et ovnfast fad. Du skal lige være opmærksom på at det ikke er en tyk æggekage, så skal du tilsætte flere æggehvider
Velbekommen
xoxo og klem fra
 Helse Qvinden 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar