fredag den 25. oktober 2013

Løbe 5 km projekt - Så er det nu ...


Løbeprogram for begyndere...
For lang tid siden, så kunne jeg faktisk løbe langt, men så kom der lige en arbejdsskade i vejen, migræne og en pokkers masse usunde vaner, og så lå jeg bare der som en sløv "sofakartoffel". Men nu hvor at mine problemer med min ryg er ved at blive bedre, så vil jeg bare rigtig gerne kunne løbe en tur med min dejlige løbe fanatiske mand eller min skønne veninde, som jeg jo kunne før i tiden. Derfor er jeg begyndt at følge dette program, som min halvdel har fået fra motionslob.dk . For mig er det vigtigt at det er et realistisk løbeprogram, hvor at min træningsmængde bliver bygget langsomt op, for at undgå skader, og så skal det også være muligt at kombinere løb med styrketræning.
 Jeg vil opdatere her på Bloggen, hvordan at mit løbeprojekt går. Pt. er jeg nået til uge 3 dag 1, og det går rigtig godt både med ben, ankel, lænd og resten af kroppen

Jeg har valgt at løbe i et par Asics Womens Gel Kayano som jeg har købt i en sportsforretning i Nexø. Det er rigtig vigtigt at man ikke bare løber i et par billige sko, men investerer i et par løbesko der passer specielt til din fod. Så gå ned i en sportsforretning, hvor der er et løbebånd, og få analyseret din løbestil. For ellers ender du med at få en skade, og det er bare så død ærgeligt... 





Klem fra HelseQvinden

Ingen kommentarer:

Send en kommentar