torsdag den 18. juli 2013

Asparges med Serranoskinke og olivenolie

Denne ret elsker jeg...Men desværre spiser jeg den ikke så tit, og det er endda en ret, som mine børn syntes er nem og sjov at lave

Asparges med Serranoskine
(12 stk/220 grader i ca 8-10 min))

6 skiver Serranoskinke
12 friske grønne asparges
2 spsk. olivenolie
peber

Hvordan
Aspargesene skylles, og den trævlede ende skæres af. Skinken deles i 2, og hver asparges rulles med et stykke Seranoskinke. Smør et ildfast fad med olivenolie, og læg de indrullede asparges på fadet, og pensel dem med olie inden at de krydderes med peber
De steges i ovnen i ca 8-10 min, husk at de skal være møre, men ikke for bløde at bide i..

Du kan evt. spise dem sammen med en lækker pesto eller Aioli

Velbekommen


Ingen kommentarer:

Send en kommentar