onsdag den 17. juli 2013

Baguette af rug og hvedemel med tomat , oregano og groft salt

Forleden  lavede jeg disse lækkere brød, som vi spiste sammen 
med grillet kød og en lækker salat
Næste gang tror jeg at jeg vil lave brødet med enten oliven eller tomat & ost..
måske med et frisk drys oregano inden servering


Flad Baguette af rug og hvedemel
med tomat, oregano 
og et drys salt 
(3-4 brød)

Baguette
3 dl. vand 
30 gram gær
1/2 tsk sukker
et lille drys salt, ikke for meget, for det kommer ovenpå..
500 gram hevedemel (+ lidt ekstra til æltning)
80 gram rugmel

Hvordan
Bland vand med gær og opløs det helt. Tilsæt rugmel, sukker og salt. Ælt det godt igennem. Tilsæt hvedemel, lidt af gangen og ælt det godt super igennem. Lad dejen hæve i ca 30-45 min. 
Efter hævning formes dejen til 3-4 lange pølser, og de trykkkes  flade på en bageplade


Topping
3-4 blomme tomater 
2 tesk olivenolie
et pænt drys salt i flager
lidt groft peber
1 1/2 tesk. oregano

Hvordan
Tomater skylles og skæres i skiver. De lægges ovenpå brødet (se billedet). Baguetten sprinkles med olie og drysses med salt, peber og oregano

De bages straks ved 250 grader i ca 15 min.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar