mandag den 8. april 2013

Morgenmad- Det er vigtigt, husk det nu

Ja, med min erfaring indenfor den pædagogiske del af mine uddannelser, så burde jeg jo vide at morgenmad er vigtig både for børn og voksne. Men da jeg var en "sofakartoffel", så spiste jeg sjældent morgenmad, så det var nok også en af grundene til, at jeg aldrig var frisk men altid uoplagt om morgenen og formiddagen

Her til morgen har jeg spist 

Havregrød med æble & urtekrams vaniljepulver


Hvad & Hvordan

40 gram havregryn (gerne grovvalset)
50 gram æble i tern
1 knivspids vaniljepulver fra Urtekram (ikke vaniljesukker)
1 dl vand
50 gram minimælk
*
Havregryn, vand og vaniljepulver hældes i en skål, 
som koges i 2 min i mikroovnen. 
Æbletern drysse over og tilsidst hældes mælken over grøden

Der er 184 kcal i retten 

Velbekommen 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar