mandag den 21. oktober 2013

Ingefær latte / Ginger Latte opskrift

Vi har lige været et par dage i København, hvor vi bl.a var et smut forbi JOE AND THE JUICE på Fiskeorvet. Der fik jeg den lækreste Ginger Latte & en jordbær/Banan shake. Derfor har jeg lavet min egen Ingefær Latte version hjemme, da jeg jo desværre bor ret langt væk fra J&J..



HelseQvindens Ingefær Latte
1 kop frisklavet kaffe
1 stor knivspids frisk revet ingefær
ca 1/2 dl. minimælk

Sådan gør du
Rør den revet ingefær i kaffen i et stor glas
Skum mælken op (lun mælken og pisk den hurtigt), tilsæt mælkeskummet i kaffen

Jeg syntes selv at min hjemmelavet Ingefær Latte smagte super lækkert, men min mand var dog ved at kaste op, han er ikke så glad for Ingefær i kaffen, kan jeg så konstatere (suk suk..) Men måske skulle jeg investere i en lækker mælkeskummer, for min "hjemmeversion", den ser sgu lidt fesen ud... 

***

Til jer som ikke har været på JOE AND THE JUICE på Fisketorvet, så er det en åben men hyggelig cafe på plan 2. Men vigtigst af alt, så lagde jeg mærke til at der var rent både på bordene, væggene og på lamperne i loftet. Jeg hader hvis man kan se guirlander af støv på vægge, lamper eller rør i loftet. Men det kunne man ikke her...og personalet var super flinke. Helt sikkert et sted hvor jeg gerne vil købe min kaffe eller frokost igen
Klem fra HelseQvinden






Ingen kommentarer:

Send en kommentar