søndag den 13. oktober 2013

Kokos-limesuppe med kylling og grøntsager


Nu elsker jeg jo suppe, og heldigvis har mine børn det på samme måde, specielt vores søn. Men jeg tvinger ikke vores børn til at spise alt i suppen, så hos os må man godt pille det op af suppen som man ikke kan lide, og ligge det på en tallerken, ved siden af... I starten lå der mange grøntsager på vores søn´s lille "side" tallerken, som han absolut ikke ville spise, men nu er "side" tallerken faktisk tom og han spiser for det meste alt i suppen.. Men vores datter kan blive helt hysterisk hvis hun ikke får lov til at sortere i det mad som hun ikke kan lide, og det mad som hun ikke spiser, må absolut ikke ligge på hendes tallerken og røre ved det mad som hun gerne vil spise. Men jeg håber da, at hun en dag spiser det hele..Det kræver bare lidt tålmodighed, nok mest hos mig. Denne suppe er en favorit hos begge børn..


Kokos- lime suppe med kylling og grøntsager
(4 personer)
Billet viser nærings- og kalorie indholdet til 4 personer
Det er 314 kcal  pr. person

Ingredienser
500 gram kyllingebryst
6 forårsløg
9 dl. bouillon 
1 tsk. olie
4 gulerødder
2 dl. light kokosmælk
1 tsk. karry
1 tsk. gurkemeje
2 spsk. limesaft
1 tsk. sukker
2 spsk. fiskesauce
250 gram ærter (evt. frosne)
lidt salt og peber

Sådan gør du
Fjern sener, blod og snask fra kyllingebrysterne, skær hver kyllingebryst i 2 dele og skær det så i 1/2 cm tynde strimler. Skræl gulerødderne og skær dem i tern. Forårsløgene skylles og skæres i ringe. 

Svits kyllingen og karry i olie i en stor gryde, og tilsæt bouillon, kokosmælk, limesaft, gurkemeje og sukker. Lad suppen koge (på medium varme under låg) i ca 10 min. Tilsæt så gulerødder og lad suppen simrer i ca 2 min. Så skal du komme ærter og friske forårsløg i suppen, og smage til med fiskesauce, salt og peber.

Da vores datter ikke er glad for frisk chili, så har jeg altid når at vi spiser denne ret, en tallerken med frisk hakket chili som man kan drysse over sin egen suppe
 Bon Appétit og klem fra HelseQvinden

Ingen kommentarer:

Send en kommentar