lørdag den 12. oktober 2013

Tomatsuppe med linser og peberfrugt

Denne lækkere suppe laver jeg tit til børnene på mit arbejde, og de elsker den...

Billedet viser nærings- og kcal indholdet til 4 personer
Det er 286,25 kcal pr. person 


Tomatsuppe med linser og peberfrugt
(4 personer)
2 løg 
2 fed hvidløg
2 dåser flåede tomater 800 gram
1 lille dåse tomatpure
5 kartofler
1 rød peberfrugt
1 tsk. olie
1 l. grøntsagsbouillon
1 teske oregano
4 spsk. Ymer eller youghurt
1 dl tørre skyllet røde linser

Sådan gør du
Løg og hvidløg pilles og hakkes. Kartofler skrælles, skylles og skæres i mindre stykker. Rens peberfrugten for kerner, og skyld den. Løg, peberfrugt og kartofler svitses med olie i en stor gryde i ca 2 min, tilsæt så tomatpure, og efter 1 min, tilsætter du de flåede tomater, boullion og linser. Lad suppen koge under låg i ca 20 min. Blend suppen og smag den til med oregano og salt/peber

Server suppen i en skål med en klat ymer/youghurt på toppen, det smager skønt..
Vil du godt have suppen lidt stærk, så krydder den med lidt chili, det gør jeg hvis jeg laver den derhjemme til min familie

Nu vil jeg smutte ovenpå og finde lidt tøj til i aften, for jeg skal til 80´er koncert/fest med mine skønne veninder
God weekend og Bon Appétit

Klem fra HelseQvinden




2 kommentarer:

  1. HEJ DET ER RIGTIG GODT FOR MIG NÅR AT DU LIGGER OPSKRIFTER MED NÆRINGSINDHOLD FRA MADLOG (JEG ER SELV MADLOGGER) SÅ ER DET LIDT NEMMERE FOR MIG, MANGE TAK FOR ENGOD BLOG
    HILSEN SUS

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have, og skønt at du kan bruge opskrifterne med Næring/kalorie indholdet. ..og held og lykke på Madlog klem fra mig

      Slet