tirsdag den 19. november 2013

Blomkålssuppe slankeversion, og god til dem som føler sig meget syge

Puha, lige for tiden så er jeg død snottet, og har det virkeligt hårdt (ja, det syntes jeg altså selv) og derfor får jeg spist en del suppe. Jeg elsker jo græskarsuppe med ingefær, men min mand er ved at være lidt træt af den, så derfor lavede jeg denne lækkere suppe...
Blomkålssuppe - Slankeversion
(2 personer)
400 gram Blomkål
1 kyllingebryst - kogt
Kyllingeboullion
50 gram skyr
salt og peber
Chili- en knivspids (kan undlades)

Sådan gør du
Det kogte kyllingebryst skæres i tern. 
Blomkålen koges i bouillon , og når grøntsagerne er møre, så blendes suppen sammen med skyr (Nu må suppen ikke koge mere). Smag suppen til med salt, peber og chili. 

Server suppen med drysset kyllingekød & forårsløg

Rester
Er der en rest tilbage af suppen, så kan du sagtens sætte den på køl, og spise den dagen efter. Det er også muligt at fryse suppen. Bare husk at varme den godt igennem...

Velbekommen og klem
HelseQvinden


Ingen kommentarer:

Send en kommentar