søndag den 6. oktober 2013

Ovnbagt Butternut Squash - sunde "chips"

Da vi var nede og handle i Kvickly idag, så jeg en masse Butternut squash, og da de er sunde og smager godt, så lagde jeg straks en ned i vores kurv. Der er 36 kcal pr. 100 gram  butternut squash, og der er 82 kcal pr. 100 gram kartofler (ifølge madlog). Hertil til aften lavede vi så denne ret, som tilbehør til noget kylling.  "Chipsene" smagte super godt, mums. Selv min den mindste på 5 år spiste lidt af dem, men hun plejer nu også at være ekstra glad for den mad som hun selv har været med til at lave

Ovnbagt Butternut Squash
 sunde "chips"
1 Butternut squash (græskar)
1 teske sesamolie
1 teske canadisk ahornsirup
salt og peber

Sådan gør du
Del din butternut i 2 dele, fjern kernerne og skæl den. Skær den i tynde strimler. Pisk sesamolie, sirup og lidt salt og peber sammen. Vend strimlerne i marinaden, og læg dine butternut stykker på en bageplade med bagepapir. De må ikke lægge oven på hinanden, for så tager det længere tid for dem at blive sprøde, læg dem derfor enkeltvis

Bag dem ved 200 grader i ca 20 min, eller indtil at de er sprøde 


Jeg havde helt glemt hvor meget at sådanne "chips" skrumper inde i ovnen, bare så du lige er obs på det..
Velbekommen
Klem fra HelseQvinden


Ingen kommentarer:

Send en kommentar